maandag 12 maart 2012

Beroemd worden.




Op school wilde de meester weten wat je later wilde worden. Voor mij was het niet zo moeilijk. Uitvinder natuurlijk. Net als mijn Andere Opa. Er waren heleboel kinderen die voetballer wilde worden. Of directeur van een supermarkt.
Er waren ook best veel kinderen in de klas die rijk wilde worden. Of beroemd (en rijk).
Maar ze konden niet vertellen waarmee ze dat wilde worden.

En dat is best raar toch?

Want beroemd worden gaat natuurlijk niet zomaar. Daar moet je bijvoorbeeld heel veel mensen voor redden. Die allemaal in het water zijn gevallen en niet kunnen zwemmen.
Of daar moet je bv iets heel goed kunnen doen. Bijvoorbeeld ijs maken. Heel lekker ijs. Bij ons in de stad is een ijswinkel waar altijd een grote rij van mensen voor staat. Die man is best beroemd bij ons in de stad denk ik.

Mijn Andere Opa was ook best beroemd. Hij was de uitvinder van het apparaat dat door stroom je hart weer goed laat kloppen. Daar zijn heel veel mensen door gered. En daarom is hij daar ook beroemd mee geworden.

Mijn vader zegt dat je gewoon moet doen waar je goed in bent en waar je heel veel lol in hebt. Hij is zelf directeur van een stroomfabriek. Ik weet niet of hij daar heel goed in is. Ik denk van wel. Want we krijgen iedere dag gewoon stroom.

Zou je ook gewoon goed kunnen zijn in beroemd en rijk worden?

Gregor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten