dinsdag 1 november 2011

Grote Groenten



Voor ons huis (of is het achter? Ik weet eigenlijk niet wat de voor- en achterkant is van ons huis) heeft mijn moeder een moestuin. En daar laat ze allemaal groenten groeien.
De meeste mensen hier in de buurt doen dat niet. Die hebben andere dingen in hun tuin. Heel veel gras bijvoorbeeld. Of een tennisbaan. Of een paar auto's.
Mijn moeder zegt dat het belangrijk is dat je goed voor jezelf kan zorgen. Dat je ook je eigen groenten kan laten groeien bijvoorbeeld.
De groenten uit de moestuin zijn vaak nog viezer dan de groenten uit de winkel. Ze lijken soms niet eens op de groenten die ze moeten voorstellen. Alsof ze slecht zijn nagetekend.
Hebben ze een andere kleur. Of net een andere vorm.
Maar volgens mijn moeder zijn ze wel gezonder.

In mijn klas zit Frenkel. Frenkel (rare naam toch?) zijn vader wint prijzen met zijn groenten. Niet omdat ze heel lekker zijn, of heel erg gezond. Nee, hij wint prijzen omdat ze heel groot zijn.
Hoe bedenk je zoiets?

Hield de vader van Frenkel zo van groenten dat hij er meer van wilde hebben?

Ik heb wel eens hele grote koekjes uitgevonden voor grote mensen. Dat leek het net weer even dat ze een klein kindje waren doordat de koekjes zo groot waren.
Konden ze weer net zo smikkelen van een stroopwafel als dat ze deden toen ze nog 5 waren.

De groenten van mijn moeders moestuin zijn gelukkig niet groot.

Gregor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten