donderdag 3 november 2011

Pippi's vader is een piraat



Gisteren onder het eten vertelde mijn moeder over Pippi langkous. Dat is een hele oude tv-serie die je nu ook nog wel kan kijken. Ik had het nog nooit gezien. Pippi is dus blijkbaar een heel grappig, sterk meisje. En haar vader is een piraat.
Die zelfde dag hadden we het op school toevallig over piraten. En dan bedoel ik niet die zeemannen met baarden en ooglapjes en pratende papegaaien. Het ging op school over mensen die muziek cd's kopen, die opnemen en dan gratis op internet zetten. En dat ook met DVD's doen. Nou, dat zijn dus ook piraten.
Toen mijn moeder dus vertelde dat Pippi Langkous vader een piraat was dacht ik dat ze het had over een man die dus achter zijn computer cd's stiekem op internet zet.
Ik snapte dus helemaal niks van dat verhaal. En mijn moeder snapte niet dat ik het niet snapte.

Grappig eigenlijk. Dan heb je allebei gelijk maar bedoel je ook allebei wat anders.

Gregor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten