donderdag 23 juni 2011

Donderdagochtend: Groentepauze


En dat krijg je als moeders gaan proberen groenten lekker te maken; Bleeeegghhh!!!

Ondanks dat mijn bijnaam Groentestein is hou ik niet van groenten. Logisch natuurlijk. Het smaak namelijk vies. En het ruikt vies. En het ziet er vies uit. Bij ons in de tuin heeft mijn moeder zelf groenten geplant. En, als ik eerlijk ben staat het wel gezellig. Maar bloemen staan ook gezellig. Of schilderijen. Maar die eet je ook niet op.

Moeders hebben altijd het idee dat kinderen net doen of ze groenten vies vinden. Dat we het stiekem toch echt wel lekker vinden. Of dat je groenten kan leren lekker te vinden. Je moet gewoon wennen aan de smaak, zegt mijn moeder wel eens.
Ik geloof er niks van.
En dan al die dingen die mijn moeder probeert om me groenten te laten eten. Hoeveel rare sausjes ik al niet voorbij heb zien komen. En het helpt helemaal niks.
Sterker nog; soms heb ik het idee dat het dan nog veel viezer is. Want hoeveel kaas je ook op de lof doet, of wat voor taarten je van spruitjes ook bakt. Het blijft smerig.

En is ergste is nog dat we het iedere dag eten.

Mijn vriendinnetje China (tjaaaaai-na) heeft wel eens een jaar geen vlees gegeten. En dat vond iedereen wel stoer. Ook haar moeder was er trots op. Waarom kan ik niet gewoon een jaar geen groente meer eten? Soort van groente-pauze?

Gregor



Geen opmerkingen:

Een reactie posten