vrijdag 17 juni 2011

Vrijdagmiddag: vakantiefoto's van anderen


Ik hou van vakantiefoto's. Mijn vader en moeder maken altijd 100.000 foto's als we op vakantie zijn en maken dan een fotoalbum met hooguit 50 foto's.
Vakantefoto's zijn altijd leuk en vrolijk. En daar hou ik van. Niet dat het altijd maar vrolijk en leuk is op vakantie. Vooral als we er net zijn. Dan is het net of mijn vader en moeder juist meer ruzie hebben. Maar gelukkig maken ze daar nooit foto's van.


Laatst zag ik op de rommelmarkt een fotoalbum van iemand anders. En dat was gewoon te koop. Voor heel weinig. Niemand koopt natuurlijk een vakantie album van iemand anders. Maar ik wel. Het is juist super. Dan zie je foto's van mensen en plekken die je helemaal niet kent. En kan je er zelf een verhaal van maken.


Bijvoorbeeld de foto hierboven. Ik ken die man helemaal niet. Hij staat daar stoer voor een berg. Met een rare helm op. En een zonnebril. Het lijkt mijn vader wel als we op vakantie zijn. Dan doet hij ook zo'n pak aan en zo'n helm op. En dan lacht mijn moeder hem altijd een beetje uit. En dat gaat hij de berg op fietsen. Misschien is deze meneer ook wel op vakantie. En heeft hij een berg opgefietst. En is daar heel blij mee. Zo blij dat hij iemand vroeg om daar een foto van maken. En stopte iemand met zijn auto om hem te helpen. Of misschien fietst hij helemaal niet. Vind hij zo'n helm en zo'n pak en zo'n bril gewoon stoer. Voor in het vakantie-album. Of is hij een ruimtereiziger. Komt hij van een planeet waar ruimtepakken er zo uitzien.


Dat kan toch?


Gregor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten