zondag 26 juni 2011

zaterdagnacht/zondagochtend: Dat had natuurlijk wel cool geweest



Zoals sommige weten was mijn Opa een beroemde uitvinder. Met zijn uitvinding zijn er heleboel mensen en zelfs dieren gered. 
Hij is de uitvinder van de defibrillator. Niet alleen heeft hij er heleboel mensen met gered, het komt ook vaak op de televisie. Of in de bioscoop. Dan gaat er iemand dood, dan komen ze snel met een apparaat aan waar een soort van twee strijkijzers aan zitten. Die maken ze dan vast op de borst van de net-dode. En dan moet iedereen een stapje achteruit doen. En dan; WHAM!! een dikke stroomstroot schiet door het lijf van de dode en BANG! De persoon komt weer tot leven! Mijn vader wijst dan altijd naar de tv, en dan naar de foto van opa die bij ons in de huiskamer staat. Dat doet hij al zolang ik het me kan herinneren.

Het apparaat zorgt er dus voor dat een hart dat net gestopt is met kloppen soms weer gaat kloppen. 
Je ziet ze nu ook gewoon op stations en winkelcentra's hangen. Kan je iemand redden die net is doodgegaan tijdens het boodschappen doen.
Super natuurlijk.
Ik heb bruistabletten uitgevonden waarmee je van een glas water een glas limonade kan maken. De vriendin van Andere Opa (dat is dus niet mijn ene opa de uitvinder maar mijn andere opa) werkt bij een hele grote voedselfabriek en heeft het aan de uitvinders daar laten zien en die vonden het helemaal leuk. Maar een glas limonade uit een bruistablet is natuurlijk wel wat anders dan een apparaat dat in stations en bij grote winkels hangt waarmee mensen weer tot leven worden gewekt.
Opa is al een tijdje dood. En de defibrillator heeft hem niet meer kunnen redden. Dat had natuurlijk wel cool geweest. Gered door je eigen uitvinding.

Gregor




Geen opmerkingen:

Een reactie posten